SEO vs. Google Adwords: Ce Alegi Pentru Cabinetul Tău Stomatologic?

seo sau adwords

Foarte mulți clienți ne-au întrebat care este diferența dintre SEO (optimizare pe motoarele de căutare) și campaniile de promovare Google Adwords – și mai ales, care dintre aceste două abordări este cea mai potrivită pentru cabinetul lor stomatologic. În cele ce urmează vom încerca să clarificăm aceste probleme pentru a putea înțelege mai bine ce strategii trebuie să alegi atunci când dorești să îți promovezi cabinetul în mediul online. Astfel, vom raspunde la intrebarea simple: SEO sau Adwords?

Strategii separate sau complementare?

Ceea ce trebuie să știi în primul rând este faptul că atât SEO cât și Google Adwords fac parte împreună din ceea ce se cheamă Search Engine Marketing (SEM) și reprezintă unele dintre cele mai valoroase mijloace pe care le ai la dispoziție pentru a avea vizibilitate în mediul online, trafic și conversii. Deși prezintă destule asemănări și diferențe, aceste două abordări sunt menite ca împreună să te ajute să îți atingi obiectivele.

Cu ce te ajută Google Adwords

Google Adwords este o platformă de publicitate deținută de Google. Clienții plătesc pentru ca anunțurile lor publicitare să apară pe prima pagină din Google în funcție de anumite cuvinte de căutare pe primele poziții. În funcție de buget și de obiective, un client Google Adwords pot folosi această platformă pentru a-și poziționa reclamele fie pe paginile găsite cu Google Search, fie prin intermediul produselor deținute de Google (YouTube, Gmail etc), fie prin campanii Google Display – care îți afișează anunțul pe alte site-uri membre ale programului AdSense.

Ca exemplu, am introdus în Google secvența de căutare “implanturi dentare București” – ce vezi mai jos sunt anunțurile plătite prin Google Adwords.

google adwords exemplu

Elementul esențial al unei campanii Google Adwords este faptul că vei plăti de fiecare dată când cineva dă click pe anunțul tău (Cost per Clic / CPC) sau de fiecare dată când cineva vede anunțul tău (Cost per Thousands Impressions / CPM).

Avantajele unei campanii AdWords

Așa cum bine intuiești, o campanie AdWords îți pune anunțul pe prima pagină de căutare în Google, de exemplu, în momentul în care începi să plătești pentru acest tip de publicitate. Gândește-te că închiriezi un banner în mijlocul orașului care afișează reclama cabinetului tău. Așa funcționează și această platformă. Există nenumărate avantaje și ți le vom prezenta pe rând:

  • Se implementează foarte rapid și eficient, în special dacă ai alături niște specialiști care pot rafina o campanie astfel încât aceasta să înregistreze rezultate optime la cel mai bun preț (CPC).
  • Îți poate aduce clienți din prima săptămână / lună. Desigur, acest lucru depinde de numeroși factori incluzând interesul public pentru respectivul produs / serviciu, website-ul afacerii tale, bugetul investit, competiția existentă etc.
  • O campanie AdWords poate fi pornită și oprită oricând îți dorești fără a lăsa urme dacă îți schimbi domeniul de activitate sau site-ul în sine. În SEO de exemplu, într-un astfel de caz, poți rămâne cu link-uri “din urmă” care pot fi șterse / modificate, dar aici vorbim despre alte tipuri de costuri și resurse umane / de timp.
  • O campanie AdWords este imediat vizibilă în căutarile Google și este evidențiată ca fiind publicitate plătită, putând apărea pe mai multe pagini ale aceleiași căutări.

Cu alte cuvinte, o campanie AdWords bine făcută este de foarte mare impact, îți aduce rezultate palpabile într-un timp foarte scurt și contribuie într-o oarecare măsură la evaluările Google atunci când îți poziționează site-ul în căutările organice (SEO).

Specialiștii recomandă firmelor nou-înființate și site-urilor noi să înceapă promovarea online cu o campanie AdWords pentru a avea un avantaj în fața concurenței și pentru a atrage repede mulți clienți ca să devină o afacere sustenabilă. Când te gândeşti la SEO sau Adwords, gândeşte-te la strategia care vrei o aplici.

Mai ai atunci nevoie de SEO?

Nu vei găsi nici un specialist în marketing care să îți spună că nu ai nevoie de SEO. Din contră, SEO este esențial pentru a te poziționa în căutările organice. Diferența esențială între SEO și AdWords este că SEO este o strategie pe termen lung și ar trebui să dureze atâta timp cât deții site-ul și respectiva afacere. Deși se consideră (într-un mod parțial adevărat) că SEO nu costă, în realitate o strategie SEO competitivă va avea nevoie de investiții în special de timp și resurse umane. Dacă alegi să plătești consultanță SEO, aceasta se va amortiza în timp pentru că în comparație cu Google Adwords nu ești dependent exclusiv de un buget inițial foarte mare.

Pentru afacerile mici sau cu competiție foarte mare pe o nișă (cum sunt cabinetele stomatologice), dezavantajul Google Adwords este acela că ești dependent de buget. Cu cât investești mai mulți bani în AdWords cu atât obții rezultate mai bune. Prin comparație, o strategie SEO nu necesită un buget inițial foarte mare pentru a “ieși în față”. În exemplul de mai jos poți vedea lista site-urilor afișate pe prima pagină din Google pe căutarea “implanturi dentare București” în mod organic (prin SEO).

SEO exemplu

Ce mai trebuie să știi despre SEO în comparație cu Google AdWords sunt următoarele:

  • Chiar dacă rezultatele și conversiile se înregistrează mai încet și pe un termen mai lung, într-o strategie SEO profesionistă rezultatele se mențin pe termen lung. Atunci când oprești campania AdWords, reclama se sfârșește. SEO, practic, îți asigură poziția pe paginile motoarelor de căutare atâta timp cât implementezi strategiile SEO în mod constant. Deci nu este de ales SEO sau Adwords, ci trebuie aleasă o metodă sau campanie cu ajutorul lor.
  • Chiar dacă Google este motorul de căutare principal utilizat în România, SEO îți asigură o poziție și o vizibilitate bună pe toate platformele de căutare (Bing, Yahoo); prin comparație, reclama GoogleAdwords este exclusivă pe Google.
  • SEO influențează pozitiv social media și invers, devenind astfel o componentă esențială a strategiilor SMM (Social Media Marketing): cu cât articolele tale de blog sunt distribuite în social media mai mult și cu cât primești mai multe impresii pozitive din partea utilizatorilor, cu atât îți cresc traficul, influența și conversiile. În întrebarea de SEO sau Adwords, este defapt o uniune între cele două.

Se influențează reciproc strategiile SEO și campaniile AdWords?

Din păcate și din fericire în același timp, răspunsul este DA. De exemplu, studii recente efectuate de Google arată că atunci când un website derulează în paralel campanii SEO sau Adwords, această abordare integrativă duce la rezultate pozitive în termeni de vânzări / conversii. După aproape 400 de experimente, Google a ajuns la concluzia că în momentul în care campaniile de AdWords au fost oprite de către clienți, aceștia au pierdut până la 85% din trafic fără ca acesta să poată fi recuperat prin SEO.

Concluzii

Orice afacere are nevoie atât de SEO pentru a câștiga influență, trafic și recunoaștere din partea publicului și a motoarelor de căutare, cât și de Google AdWords pentru a obține rezultate concrete și pe termen scurt în termeni de conversii (pacienți noi în cazul cabinetelor stomatologice).

Deși AdWords îți poate genera conversii bune atâta timp cât investești în campanie, specialiștii au observat că tendința generală a clienților este de a se atașa mai mult de firmele care sunt prezente în online prin strategii organice (SEO) și social media.

Ce este de făcut? SEO sau Adwords? Ei bine, cel mai important este să stabilești ce resurse de timp și umane ai la dispoziție pentru a derula o campanie SEO dedicată, profesionistă și permanentă. Apoi, în funcție de ceea ce îți recomandă un expert în Google AdWords specializat pe domeniul în care activezi, poți investi un buget generos pentru a câștiga clienți noi (și deci bani) pe termen mai scurt pentru a-ți pune afacerea pe picioare și a te poziționa mai bine în fața concurenței.

Chiar dacă au avantaje și dezavantaje, ambele abordări sunt, în esență, complementare, și ambele contribuie la succesul afacerii tale.

0 replies

Lasă un răspuns.

Vrei să participi la conversație?
Poți contribui cu un comentariu aici:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.