Marketing Social Media Pentru Cabinetul Tău Stomatologic

marketing în social media

Conform specialiștilor în domeniu, un plan de marketing în social media ajută cabinetele stomatologice să devină vizibile în mediul online, să atragă și să rețină vechi și noi clienți și să promoveze educația privind sănătatea orală în cât mai multe medii. Cum spuneam și în alte rânduri, 80% dintre companii înregistrează trafic crescut pe site-urile lor dacă derulează campanii susținute în social media. Mai mult, promovarea de-a lungul mai multor platforme te ajută să îți transmiți mesajul și să îți promovezi serviciile unui număr uriaș de potențiali clienți. Această practică este denumită „Mergi acolo unde sunt clienții tăi” – iar clienții tăi folosesc cel puțin o platformă social media.

Cele mai adecvate platforme social media pentru cabinetele dentare

Indiferent de tipul de platformă pe care vrei să îl activezi, avantajele și scopurile tale sunt asemănătoare:

  • Prezența în social media îți crește vizibilitatea în mediul online și reputația site-ului în căutările Google
  • Te ajută să distribui informații relevante și pertinente pentru vechii sau noii tăi pacienți
  • Îți permite să te angajezi în relații semnificative (prin comentarii, distribuiri sau recenzii) cu toți pacienții tăi
  • Poți oferi consiliere și sfaturi în timp real pacienților care au nevoie de ajutorul tău, crescând astfel ratele de retenție ale pacienților
  • Le permiți pacienților tăi să te recomande rețelelor lor sociale

Social Media

Hai să vedem ce platforme de social media îți sunt cel mai de folos în practica privată pentru marketing în social media:

Facebook

În afară de faptul că platforma Facebook îți permite interacțiunea în timp real cu pacienții vechi și cei viitori și distribuirea de informație în grupuri mari de oameni, pagina de Facebook a cabinetului tău mai prezintă câteva avantaje:

  • Te poate poziționa mai bine în fața concurenței cu funcțiile integrate de localizare. Oamenii caută un cabinet stomatologic cu reputație în zona în care locuiesc sau lucrează, iar din punct de vedere al localizării, Facebook deține câteva specificații foarte interesante.
  • Campaniile de promovare prin Facebook (postări sponsorizate, evenimente etc) pot converti și până la 5% (o rată de conversie excelentă).
  • Facebook deține nenumărate funcții interesante pentru companii: poate fi integrat cu sistemele de abonare la newsletter, permite difuzarea live a unor filmări (Facebook Live Streaming) și, mai ales, permite derularea unor campanii foarte diverse, adaptate unor scopuri specifice (engagement, like-uri la pagină, distribuirea de materiale, vânzări etc).

Twitter

Twitter a devenit un instrument de marketing foarte puternic în ultimii ani. Din numai câteva click-uri poți transmite mesaje importante, informații de interes pentru pacienții tăi sau anunțuri. Mai mult, Twitter îți permite să menții o legătură personală și directă cu pacienții tăi (și grupurile lor de prieteni în ultimă instanță). Poți primi astfel feedback din partea lor și poți rămâne în contact cu colegii din domeniu.

Google+

Google+ este răspunsul Google la fenomenul Facebook. În afară de faptul că prezența pe Google+ te ajută în căutările Google și crește vizibilitatea site-ului tău, funcțiile Circles și Handouts sunt esențiale derulării unor activități de marketing în social media. Cercurile pot cuprinde grupuri de pacienți, colegi de breaslă, alte cabinete cu care menții legătura în mod obișnuit. Informațiile pe care le distribui pot fi adaptate acestor cercuri de interese, făcând comunicarea mult mai relevantă decât pe Facebook.

YouTube

Mulți desconsideră YouTube, fiind obișnuiți numai cu distribuirea de clipuri video. Dar ceea ce puțini știu este că YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare din lume după Google. Pe YouTube se încarcă 100  de ore de video în fiecare minut. Suma totală de clipuri vizionate pe YouTube într-o zi ajunge la 4 miliarde. Te-ai putea întreba ce ar putea încărca pe acest canal un cabinet stomatologic. De la tururi virtuale ale pacienților la interviuri cu personalul, de la demonstrația unor proceduri și până la clipuri informative, amuzante și utile ce tratează sănătatea orală, YouTube este o platformă ce îți permite suficientă creativitate și libertate pentru a-ți crește numărul de fani. Datorită afilierii site-ului cu Google, este o parte importantă pentru marketing în social media.

Ce trebuie să faci pentru a utiliza optim aceste canale social media?

În primul rând trebuie să folosești conținutul / tipul de campanie potrivit pentru platforma potrivită. Chiar dacă scopul lor ultim este creșterea vizibilității și conversiile, fiecare platformă are specificul ei, precum și un set de avantaje care te ajută să concepi campanii de succes.

În al doilea rând, trebuie să știi cum să măsori și să analizezi rezultatele obținute pe fiecare platformă cu fiecare campanie derulată pentru a modifica parametrii și a eficientiza campania respectivă. O parte a pacienților tăi preferă Facebook, în timp ce alții se simt mai confortabil pe Google+. Activitățile de targeting și de promovare trebuie să vină însoțite de analize și evaluări corecte pentru a îți construi o strategie și pe viitor.

Cabinetul tău are o pagină de Facebook sau un cont de Twitter? Cum le folosești? Ai implementat campanii de marketing în social media până acum? Cum au mers, ce rate de conversie ai înregistrat?

0 replies

Lasă un răspuns.

Vrei să participi la conversație?
Poți contribui cu un comentariu aici:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.