Este Site-ul Tău Optimizat Pentru Mobil?

optimizare pentru mobil

Am mai spus-o și o repetăm: un site este cu atât mai valoros din punct de vedere al SEO și a conversiilor cu cât este mai bine construit și optimizat pentru mediile mobile (incluzând telefon, tabletă etc). Conform ultimelor rapoarte în domeniu, peste 50% din toți utilizatorii globali de internet fac cumpărături sau contractează servicii (inclusiv de tip medical) de pe o platformă mobilă. Asta implică faptul că o optimizare pentru mobil este crucială pentru succes.

Mai mult, cercetările arată că aceste căutări de pe mobil sunt efectuate de acasă sau de la locul de muncă (în jur de 77% conform Google) – locuri în care în mod obișnuit există un desktop. Preferințele crescânde ale oamenilor pentru mediile mobile au convins până și giganticul motor de căutare Google să își schimbe algoritmii: valoarea și poziția unui site în ierarhia Google din punct de vedere SEO este dată și de „mobilitatea” site-ului respectiv, pe lângă toți ceilalți parametri utilizați de Google în evaluare.

Ce spun statisticile despre site-urile mobile?

O afacere care se respectă are nevoie de un website cu optimizare pentru mobil și responsiv pentru smartphone sau tabletă pentru ca oamenii să îl poată accesa de oriunde, oricând. Atunci când vine vorba de servicii medicale mai ales, oamenii au nevoie să:

  • Vizualizeze fără efort site-ul cabinetului medical
  • Să navige pe acel site foarte rapid și ușor
  • Să acceseze datele de contact ale cabinetului fără efort (să îți afle adresa exactă și orele de program)
  • Să îți poată trimite un email sau să sune pentru o programare
  • Să se poată programa online prin intermediul unui formular / aplicații fără a pierde mult timp
  • Să îți acceseze articolele de blog
  • Să aibă acces la toate informațiile de care au nevoie pentru a fi convinși să își facă o programare

La ora actuală, în jur de 90% din totalitatea site-urilor existente pe internet nu sunt optimizate pentru mediile mobile (vorbim aici inclusiv de companii Fortune 500). Cu toate acestea, nimeni nu poate ignora tendinta globala a oamenilor de a face căutări pe internet, de a face cumpărături sau de a contracta servicii.

Site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil le dau de furcă utilizatorilor atunci când acceștia le accesează de pe un telefon de exemplu: informația este greu de citit, unele link-uri nu sunt deloc vizibile sau nu răspund la atingere, imaginile apar modificare, butoanele de tip Call to Action nu apar sau nu sunt funcționale etc. Toate aceste elemente provoacă frustrări și conving utilizatorul să părăsească acel site în favoarea concurenței.

Site Optimizat Mobil

Ce se întâmplă, deci, cu conversiile?

Conform ultimelor date, peste 90% dintre afacerile mici și mijlocii nu au investit încă în optimizare pentru mobil. Aceste afaceri pierd clienți la rate spectaculoase: rata de conversie pe smartphone (vizitator transformat în pacient / client) este de 60% dacă site-ul este mobil și numai 23% dacă site-ul nu este mobil.

Conversiile sunt afectate și de către Google căci optimizarea pentru mobil a devenit un criteriu de evaluare a valorii unui site în căutări – cu alte cuvinte, dacă site-ul tău nu este optimizat pentru smartphone este posibil ca potențialii clienți nici să nu îl găsească în prima pagină a căutărilor, chiar dacă optimizarea site-ului tău pe cuvinte cheie este impecabilă.

Ce criterii trebuie să îndeplinească un site optimizat pentru mobil?

Există nenumărate unelte și instrumente de evaluare care îți pot spune cât de bună este o optimizare pentru mobil, dar specialiștii au identificat o serie de criterii pe care orice website ar trebui să le îndeplinească:

  • Tema și design-ul site-ului trebuie să „încapă” integral și să fie vizibile indiferent de mărimea ecranului telefonului sau a tabletei
  • Navigarea pe site trebuie să se deruleze rapid și fără erori astfel ca utilizatorul să ajungă exact acolo unde își dorește fără a apăsa accidental pe alte butoane sau link-uri
  • Utilizatorul are nevoie să găsească rapid și fără effort butoanele de tip Call to Action: Fă-ți o programare, Cere o ofertă de preț, Contactează-ne
  • Numărul de pași de parcurs pentru a face o programare, cumpărături sau tranzacții pe site-ul respectiv trebuie să fie cât mai puțini.
  • Imaginile trebuie să fie astfel convertite și prelucrate pentru a arăta bine și a nu consuma prea multe resurse la navigare.
  • Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să se realizeze facil indiferent de tipul de touch screen pe care îl deține sau de aparatul folosit.
  • Prima pagină (Landing Page) trebuie să fie simplă, clară și atractivă, deținând toate informațiile necesare pentru ca vizitatorul să se transforme în pacient al cabinetului.

Ce îți recomandă Google în ceea ce privește mobilitatea site-ului tău?

Primul lucru pe care îl vei auzi din partea Google este că dacă încă nu ai optimizare pentru mobil, ar trebui să rezolvi situația imediat! În condițiile în care angajezi specialiști în web design și web development, iată ce zic experții Google:

  • Completează testul Google Mobile Friendly Test pentru a afla dacă site-ul tău este sau nu optimizat pentru mobil.
  • Specifică-i web developer-ului cu care lucrezi cerințele pe care le ai de la viitorul tău site mobil.
  • Citește ghidul Google Mobile SEO Guide pentru a te asigura că rezultatul final al muncii programatorilor îndeplinește toate condițiile Google.
  • Testează site-ul ori de câte ori este nevoie în faza de dezvoltare și implementare pe diverse medii mobile și asigură-te că le oferi utilizatorilor o experiență satisfăcătoare.

Cândva, pe vremuri, se spunea că dacă o firmă nu are un website, ea nu există. În continuare un adevăr, acest proverb modern a cătătat și un adagiu: dacă nu ai ȘI optimizare pentru mobil, nu exiști. În general, cifrele arată că pacienții unui cabinet medical vin într-o proporție de 60% din medii mobile și numai 40% de pe desktop. Optimizarea corectă a site-ului înseamnă, cu alte cuvinte, 60% șanse mai mari ca acei clienți să ajungă pe site-ul tău și să se transforme în pacienți!

0 replies

Lasă un răspuns.

Vrei să participi la conversație?
Poți contribui cu un comentariu aici:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.