De Ce Site-ul Tău TREBUIE Să Fie pe Prima Pagină din Google?

prima pagină din Google

O veche (și adevărată) vorbă din domeniul imobiliar spune că cele mai importante trei lucruri într-o investiție pe această piața sunt locul, locul și iar locul. Lucrurile nu stau foarte diferit nici atunci când vine vorba despre site-urile web, numai că în acest din urmă caz vorbim despre poziționarea pe paginile Google (page rankings). Locul pe care îl ocupi pe prima pagină din Google poate să transforme orice afacere într-un succes sau un dezastru.

Cât de important este Google cu adevărat?

Ei bine, Google este cel mai important. Dintre toate motoarele de căutare populare, Google deține un spectaculos 90% ca utilizare globală în comparație cu Yahoo sau Bing de exemplu. Mai mult, pe Google se înregistrează în jur de 170 de milioane de căutari lunar.

Imaginează-ți că îți construiești un cabinet stomatologic în cel mai vast și mai aglomerat (sufocant am zice) oraș din lume. Unde ai vrea să îți poziționezi acel cabinet, pe o arteră principală intens circulată dintr-un cartier rezidential sau într-o fundătură dintr-un cartier de la periferie considerat oarecum periculos?

Vei alege, desigur, artera principală. Această arteră în termeni de SEO și SERP (Search Engine Ranking Position) este prima pagină din Google, cartierul rezidențial în care dacă nu lucrezi, nu exiști.

Ce se află dincolo de prima pagină?

Desigur că pe pagina a doua din Google, poate chiar și pe a treia, există listări de site-uri pe diverse cuvinte de căutare. Din păcate, nimeni nu ajunge la ele. Știi scena aceea din filmele western în care pe fundal se aude Enio Morricone, în depărtare apune soarele iar în prim plan se rostogolește prin pustiu un vălătuc singuratic de fân sau un ciulin? Cam așa arată dincolo de pagina a doua din Google. O sălbăticie pe care nu mulți doresc să o exploreze.

Lăsând gluma la o parte, studiile sunt mai mult decât elocvente: 90% dintre utilizatori nu continuă căutarea în Google dincolo de prima pagină, fâcându-le pe toate celelalte să se piardă. Pagina a doua de rezultate înregistrează numai 4.37%  trafic, a treia doar 2.42 %, a cincea undeva în jur de 1% trafic, iar dincolo de ele sub 1% trafic. Diferența de la aproape 90% pe prima pagină la nici 5% pe a doua este grăitoare.

Unii utilizatori nici măcar nu deschid toate cele 10 link-uri afișate în mod obișnuit pe o pagină Google. Pentru a scrie acest articol, noi am accesat primele cinci surse de informație, de sus în jos, fiind mai mult decât mulțumiți cu rezultatele obținute. Din peste 80 de milioane de rezultate, noi le-am ales pe primele cinci, în ordine, și ne-a fost de ajuns pentru a îți prezenta cifrele și datele de care aveam nevoie.

Google Search

Cu alte cuvinte, dacă site-ul tău nu este pe prima pagină din Google, cabinetul tău nu există în căutări, pacienții nu își fac programări etc.

Ești pe prima pagină dar este de ajuns?

Având în vedere competiția acerbă pentru un loc în topul celor 10 de pe prima pagină pe diverse cuvinte de căutare, cineva ar zice că este suficient. Experții te vor contrazice, însă. De sus în jos, primele 10 rezultate găsite au grade diverse de impact (rata cu care sunt accesate). Mai jos ai procentele accesărilor:

  • Rezultat 1 – 100% accesare
  • Rezultat 2 – 100% accesare
  • Rezultat 3 – 100% accesare
  • Rezultat 4 – 85% accesare
  • Rezultat 5 – 60% accesare
  • Rezultat 6 – 50% accesare
  • Rezultat 7 – 50% accesare
  • Rezultat 8 – 30% accesare
  • Rezultat 9 – 30% accesare
  • Rezultat 10 – 20% accesare

Simplu spus, nu este numai esențial să fii pe prima pagină din Google, ci să fii măcar în primele 5 poziții.

Marketing-ul pe motoare de căutare (SEM)

SEM reprezintă eforturile specialiștilor de a aduce un site pe prima pagină din Google și, dacă se poate, pe unul dintre primele 5 locuri. SEM include SEO și Google AdWords, două strategii cu ajutorul cărora îți poți obține și menține poziția pe prima pagină din căutări. Similitudinile și diferențele dintre cele două strategii de marketing au fost discutate cu altă ocazie. Ce trebuie să înțelegi este că ele sunt complementare și fac parte din efortul tău de a fi acolo sus pe pagină pentru cât mai mult timp.

Ce avantaje ai dacă ești pe prima pagină?

Până acum, concluzia este ușor de tras: site-urile care se află pe prima pagină din Google au cel mai crescut nivel de vizibilitate în online și cel mai intens trafic (convertind, desigur, cel mai bine). Dar dincolo de asta, mai ai nenumărate beneficii, să le zicem psihologice, pe care le poți adăuga:

  • Poziția pe prima pagină te transformă în autoritate: cu cât site-ul tău oferă conținut mai relevant și mai de bună calitate, cu atât vei urca în topul celor 10. Cu cât ești mai sus, cu atât Google te va considera un site cu autoritate mai mare și îți va îmbunătăți poziția.
  • Poziția pe prima pagină câștigă încrederea vizitatorilor: ca și utilizatori obișnuiți de internet nu cunoaștem toate cifrele, statisticile și rapoartele legate de SERP. Dar ce intuim este că site-urile de pe prima pagină sunt și cele în care putem avea încredere. Dacă un site este afișat în primele 10 rezultate putem să îl accesăm în deplină siguranță și să fim siguri că vom găsi acolo informația necesară.
  • Prima pagină convertește utilizatorul în pacient: într-un spectaculos procent de 93%, toate deciziile de cumpărare sau de contractare de servicii încep cu o căutare în Google. Ei bine, cei care caută servicii medicale de specialitate și te găsesc pe prima pagină capătă automat încredere că au găsit ceea ce căutau. Dacă intră pe site și sunt convinși că asta este ceea ce căutau, atunci acei utilizatori se transformă în clienți.
  • Nu trebuie să uiți că în cazul unui cabinet de stomatologie, oamenii te vor căuta pe internet de regulă când au o problemă ce nu suferă amânare. Un specialist SEO te poate ajuta să ajungi și să rămâi pe prima pagina din Google optimizându-ți site-ul pe cuvinte de căutare specifice cu volume mari de căutări. Volumele de căutare pe un cuvânt sau secvențe de cuvinte sunt un factor ce trebuie luat în considerare din punct de vedere SEM. Una este să cauți „cabinet stomatologic București” (280.000 de rezultate) și alta este să cauți „cabinet stomatologic București non stop Floreasca” (6.870 de rezultate).

Pagina 10 a căutării pe secvența „cabinet stomatologic București non stop Floreasca”

  • Poziția pe prima pagină îți asigură promovare offline – dacă oamenii văd suficient de des anunțul tău ca prim rezultat în Google sau cel puțin site-ul tău pe prima pagină, își vor aminti numele cabinetului și îl vor recomanda altora.

Să ajungi pe prima pagină din Google necesită timp și efort, dar nu este imposibil. Menținerea în top 10 însă reclamă cunoștințe, timp, un buget rezonabil (SEO este mai avantajos financiar decât Google AdWords) și multă răbdare. Cu toate aceste probleme, însă, poziția pe prima pagină din Google le dă bătăi de cap și mult de muncă tuturor marketerilor profesioniști din lume – pentru cele mai bune motive!

0 replies

Lasă un răspuns.

Vrei să participi la conversație?
Poți contribui cu un comentariu aici:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.